Dokazano: dobar doručak - bolje ocene u školi

Nova studija koja je sprovedena i objavljena na Univerzitetu Kardif obuhvatila je uzorak od pet hiljada dece uzrasta 9 do 11 godina, a dobijeni rezultati su pokazali očiglednu pozitivnu vezu između konzumiranja doručka i postignutog uspeha u školi. Istraživanje je pokazalo da su učenici koji redovno doručkuju gotovo dvostruko uspešniji u učenju i ispunjavanju drugih školskih obaveza od svojih vršnjaka koji doručak ne konzumiraju ili preskaču.

Studijom, jednom od najvećih u poslednjih nekoliko godina u vezi sazdravljem učenika, obuhvaćeno je istovremeno više od 100 osnovnih škola u cilju ostvarivanja cilja istraživanja, a učenici su podvrgnuti standardizovanoj proceni znanja i uspešnosti u učenju 6 – 18 meseci kasnije. Dobijeni rezultati su nedvosmisleno pokazali mnogo bolji uspeh u grupi dece koja su redovno konzumirala doručak nego u kontrolnoj grupi. Konzumiranje nezdrave hrane, pout grickalica, slatkiša i tzv. "brze hrane" nisu pokazali nikakav pozitivan uticaj na poboljšanje procesa učenja kod školske dece.

Od učenika se zahtevalo da sačine listu svih vrsta hrane i napitaka koje su konzumirali u periodu od 24 sata (uključujući i dva doručka), a osim brojnih namirnica koje mogu sačinjavati zdrav doručak, i ostali  dodaci  u ishrani - voće, povrće i zdrave grickalice, takođe su pokazale značajan uticaj na stepen postighutog uspeha u školi kod posmatranog uzorka učenika.

Sociolozi su saopštili da je pomenuto istraživanje najopsežnije ikad koje se bavilo povezanošću navika u ishrani i konkretrnim merenjem stepena akademskog napretka individue.

Kris Bonel , profesor sociologije i socijalne politike sa Instituta za obrazovanje Univerzitetskog koledža u Londonu je oduševljeno pozdravio rezultate sprovedene studije izjavivši pritom da je pomenuta studija dokaz brige države o zdravlju učenika i ulaganja u njihovu budućnost i poboljšanje njihovih intelektualnih kapaciteta, što treba da bude jedan od prioriteta savremenog društva.

"Rezultati treba da nam ukažu na važnost redovne i balansirane ishrane dece školskog uzrasta i na postojanje veze između zdravog načina ishrane i intelektualnih postignuća dece u školi. Obrazovne ustanove moraju naći način da kontrolišu ishranu i motivišu svoje učenike da svakodnevno doručkuju, jer je to i zaista ključ njihovog dobrog uspeha tokom školovanja, izjavio je tom prilikom Dr Bonel.

Preveo: Dejan Živanović, B.Sc.

Izvor: www.sciencedaily.com